mgr Malwina Dąbek
Katedra Etyki i Interdyscyplinarnych Badań nad Niepełnosprawnością
pok: 114
publikacje:
https://tiny.pl/9l3zm
Posiadane stopnie i tytuły naukowe:
Magister pedagogiki specjalnej
Data i forma zatrudnienia w Uczelni:
Zatrudniona od 1.X.2015 r. na podstawie umowy o pracę
Prowadzone zajęcia dydaktyczne:
Język migowy
Metodyka kształcenia uczniów niesłyszących i słabosłyszących
Metodyka wychowania słuchowego
Metody wspierające rozwój dziecka z wadą słuchu
Diagnoza i wczesne wspomaganie rozwoju dziecka z uszkodzonym słuchem
Rehabilitacja uczniów z uszkodzonym słuchem
Wykaz ostatnich wybranych publikacji:
Kuder A., Kocoń M. (2018), O rygorystyczności ograniczeń dotyczących morfemu negacji w PJM: dyskusja z artykułem Piotra Tomaszewskiego. Poradnik Językowy, nr 3, s. 25-34.
Kocoń M. (2017), Glottodydaktyka PJM: aspekty metodyczne i organizacyjne kursów PJM. Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia Paedagogica, Z. 9, s. 71-81.
Kocoń M., Malik N. (2017), Kompetencje komunikacyjne surdopedagoga w zakresie języka migowego w opinii osób słabosłyszących i głuchych. Rocznik Komisji Nauk Pedagogicznych, T. 70, s. 102-113.
Kocoń M. (2017), Rola Polskiego Języka Migowego (PJM) w przygotowaniu dziecka z wadą słuchu do osiągnięcia dojrzałości szkolnej. W: Dziecko z wadą słuchu u progu szkoły / red. nauk. Anna Jakoniuk-Diallo, Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM, S. 95-103.
Kocoń M. (2016), Dostęp do informacji i kultury jako forma wsparcia osób głuchych w Polsce. Zeszyty Naukowe Pedagogiki Specjalnej, nr 9, s. 28-37.